Instagram is booming. Als ondernemer kan je nauwelijks nog om het populaire sociale medium heen. Of toch? Ja hoor! Als jouw doelgroep zich niet online bevindt bijvoorbeeld. Of wanneer je mikt op de oudere generatie. Probeer je echter jongeren te bereiken of heb je een webshop? Dan kan Instagram ongelooflijk interessant zijn voor jouw bedrijf!
Instagram is namelijk dé online place to be om awareness te creëren bij je doelgroep. Om met een leuke foto en je bedrijfsnaam te verschijnen in de feed van je volgers. Of om meer interactie met je klanten te krijgen. En dat is wat je als ondernemer wilt, toch? Dus… Let’s go! Een aantrekkelijk profiel op Instagram, hoe maak je dat?
Wat kan je als beginnend ondernemer leren van bovenstaande Instagramprofielen? Een heleboel eigenlijk! Ik zet 3 tips voor een aantrekkelijk Instagramprofiel op een rijtje:
TIP 1: LESS IS MORE
Of toch als het op Instagramfilters aankomt. Hoe verleidelijk het ook is om elke foto een ander tintje te geven… don’t. Het totaalpakket zal er namelijk nooit zo aantrekkelijk uitzien als wanneer je voor elke foto een gelijkaardige filter kiest. Kijk maar naar het Instagramprofiel van Hema bijvoorbeeld. Wat een prachtige, heldere wittinten!
P.S. Over filters gesproken: vermijd als het even kan de standaard Instagramfilters. Met een app zoals VSCO, Afterlight of Huji Cam krijg je in een mum van tijd een indrukwekkend resultaat!
TIP 2: BEPAAL JE LOOK
Denk voor je foto’s begint te plaatsen even na over jouw bedrijf en je doelgroep. Wil je een jong en hip publiek aanspreken? Ben je net rebels en rock ’n roll? Of speels en avontuurlijk?
Wat het antwoord ook is, zorg dat de foto’s op je Instagrampagina een weerspiegeling zijn van je bedrijf. Verkoop je online babykleding? Dan zijn felle kleuren en schattige dieren misschien jouw ding. Of bied je avontuurlijke groepsreizen aan? Dan kunnen woeste bergen en onontgonnen gebieden niet in je overzicht ontbreken.
Een correcte weergave van jouw look and feel zorgt dat Instagrammers die toevallig op je profiel belanden direct weten wat ze kunnen verwachten. Kijk maar naar het profiel van Brandy Melville bijvoorbeeld. Hun Instagram schreeuwt “hippe streetwear met een dosis vintage vibes”.
TIP 3: WEES HERKENBAAR
Kies voor terugkerende kleuren, modellen of stijlen. Een merk dat online marketing helemaal onder de knie heeft, is Bol.com. Je hoeft tijdens het scrollen nauwelijks nog op het merk te letten. De bolle vorm die in de styling van de foto’s is verwerkt, zorgt namelijk meteen voor een associatie met de webwinkel. Zo ben je je direct bewust van hun online aanwezigheid.
En nu jij! Klaar om Instagram te veroveren?
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.