
Boy oh boy… denk je het Instagram algoritme eindelijk helemaal te snappen, veranderen de trends plots weer. Gelukkig zijn er enkele geweldige social media experts die het helemaal voor ons uitvogelden. Benieuwd wat het nieuwe jaar voor ons in petto blijkt te hebben? Lees dan snel hieronder de 5 grootste trends voor Instagram in 2020!
Video content
De app TikTok is waan-zin-nig populair onder jongeren en dat lijkt de komende tijd niet te veranderen. Integendeel. Maar ook bij andere sociale media worden videofragmenten en live video steeds belangrijker. Specifiek voor Instagram betekent dit meer Instastories en IGTV.
Authentieker
De overdreven geënsceneerde foto’s lijken het in het nieuwe jaar te moeten afleggen tegen de echte content. Wat hiermee bedoeld wordt? Dat het dagelijkse leven, en bijhorende struggles, steeds vaker gedeeld zullen worden. Denk bijvoorbeeld aan striemen tijdens de zwangerschap, het huis dat een puinhoop is, de kat die haar eetbakje omgooit (again!), enz.
Queen van ‘echte content op sociale media’ is bijvoorbeeld @chrissyteigen. Het voordeel is dat volgers zich veel sneller in je content zullen herkennen en je veel makkelijker een band met hen kan opbouwen.
Minder filters
Lukt het maar niet om je Insta feed die perfecte uitstraling te geven? Dat geeft helemaal niks! De typisch oranje-blauwe filters die onder andere influencers zo graag gebruikten, blijken hun glans verloren te hebben. Net omdat mensen het graag authentieker en echter zien op sociale media moet je helemaal niet meer zitten zwoegen om je foto’s eindeloos te bewerken. Ga naturel! Of oké, met een heel klein filtertje 😉
Creatiever
Geen prachtig geënsceneerde foto’s meer van idyllische vakantiebestemmingen en zwierige prinsessenjurken, minder filters,… Wat dan wel? Het tijdperk waarin influencers elkaar leken te kopiëren moet plaatsmaken voor meer creativiteit. Wees dus lekker jezelf en wees niet bang om met je fotografieskills, kleurenpalet, poses,… te experimenteren. Creativiteit wordt beloond.
Instagram shopping
En last but not least… heel handig voor gebruikers én interessant voor ondernemers: Instagram shopping! Zowel op nieuwe als oude berichten kan je producten taggen en verkopen. Een handigheidje dat in het nieuwe jaar steeds populairder – en bijgevolg interessanter voor bedrijven – zal worden.
Over welke Instagram trend ben jij het meest enthousiast?
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.