Stap 1: Kijk eens kritisch naar je websiteteksten
Eerlijk is eerlijk… Wanneer je website al een tijdje in de lucht hangt, en er maar geen websitebezoekers op afkomen, is er iets mis. En helaas pindakaas, het is niet leuk om te horen, maar de kans is groot dat het aan je websiteteksten ligt.
Heel veel mensen, zeker degene die je nog niet kennen, komen op je website terecht via een zoekmachine zoals Google. Zij zoeken een bepaalde ondernemer, freelancer, coach,… in Google en jij verschijnt ergens in de zoekresultaten. Of tenminste, zo zou het moeten zijn.
Als je niet in de zoekresultaten van Google verschijnt, zal je meer aandacht moeten besteden aan SEO, of Search Engine Optimization. Klinkt heel ingewikkeld, is het gelukkig niet. SEO draait namelijk om het gebruiken van de juiste woorden in je websiteteksten. Een copywriter zal daarom steeds een zoekwoordenonderzoek doen en zo de teksten helemaal op jou en jouw klanten afstemmen. Je websiteteksten trekken dan meer bezoekers naar je website, zijn leuk om te lezen én passen ook bij de persoonlijkheid van jouw bedrijf.
Stap 2: Zorg voor voldoende nieuwe teksten op je website
Blij met je websiteteksten? Top! Helaas stopt het daar niet. Google wordt steeds slimmer en is dol op websites die af en toe nieuwe teksten aanleveren. Zo toon je dat jouw website nog steeds relevant is en verschijn je met die nieuwe teksten ook weer in de resultaten van de zoekmachine.
De makkelijkste manier om nieuwe teksten op je website te plaatsen, is een blog te starten. Hier kan je bijvoorbeeld elke week of elke maand een artikel plaatsen dat relevant is voor je bedrijf. En het goede nieuws? Naast SEO helpt een blog ook klanten te overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen. Je kan je in een blogartikel onderscheiden van concurrenten, meer uitleg geven over bepaalde producten of diensten, klanten inspireren, sommige acties of feestdagen in de kijker zetten, enz. Niks dan voordelen dus!
Je kan het natuurlijk ook meteen uitbesteden (makkelijk, toch?) 😉 Als freelance copywriter schrijf ik met plezier je websiteteksten en blogartikelen. Stuur me gerust een berichtje.
Stap 3: Trek meer bezoekers naar je website via sociale media
Hoe meer linkjes je naar je website plaatst, hoe makkelijker mensen erop kunnen klikken. Logisch, toch? Deel jouw website daarom ook op Facebook, LinkedIn of Instagram. Tegenwoordig kan je bij Instagram Stories bijvoorbeeld eenvoudig een linkje naar de juiste pagina van je website toevoegen. Zo maak je het (toekomstige) klanten makkelijk om slechts in één klik op je website te belanden.
En dat is niet alles… want ook Google is dol op linkjes naar je website. Hoe meer (relevante) linkjes naar je website er te vinden zijn, hoe hoger Google je website zal waarden, en hoe hoger je website dus in de zoekresultaten van Google zal verschijnen. Zo trek jij meer bezoekers naar je website!